lørdag den 24. juli 2010

Nybegynder vin - velkommen

Har du ligesom mig selv prøvet at stå i vinafdelingen og føle dig helt fortabt….?

Der er masser af vin at vælge i mellem men hvordan sikre man sig mod at komme hjem med noget sprøjt?Er det udelukkende prisen der tæller, gælder det gamle råd om at hvis der er en hulning i bunden af flaske så er den god, eller er det mængden af guld på etiketterne der er afgørende???

Jeg tror det er indlysende at det næppe er noget af ovenstående, men hvad gør man så.
Jeg har sat mig for at sætte mig lidt ind i vinens verden – og tænkte at jeg lige så godt kunne dele mine læringer med Jer.

Nu er vin jo et kæmpe område, så jeg vil starte ud med at fokusere på Italienske, Asti og Moscato vine…. mest af alt fordi det er her jeg normalt har fundet gode vine vi kan li’ hos os.

“Men hvad er dine forudsætninger for at udtale dig om vin??”
Absolut ingen – jeg kan kende forskel på rød- og hvidvin, så er du allerede ekspert finder du sikkert ikke meget nyt i denne blog.
Men hvis du som jeg gerne vil starte med at lære vinens mysterier helt fra bunde…..Ja så kan jeg kun sige VELJOMMEN til bloggen Nybegynder Vin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar